سنگ درمانی که از دیرباز در زمره درمانهای طبیعی بوده، امروزه تحت نام Gem Therapy به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بندی می شود.

استفاده از خواص درمانی سنگ های نیمه قیمتی و گوهر ها برخلاف استقبال گسترده مردم جهان طی سالهای اخیر، موضوع جدیدی نیست بلکه هزاران سال قدمت دارد. شواهد کاربرد سنگ های طبیعی برای درمان بیماری های مختلف در قدیمی ترین تمدن های بشری به چشم می خورد.

بر اساس این شواهد، در طول تاریخ از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برای:

مقاصد درمانی

محافظت افراد در برابر بلایای طبیعی و تاثیرات نامطلوب محیطی

استفاده می شده است.

قدیمی ترین گزاش ها در مورد خواص درمانی گوهرها، به هزاره چهار پیش از میلاد باز می گردد. چنین به نظر می رسد که کتیبه های سومری و متون علوم ودایی مربوط به هند باستان، کهن ترین آثار برجا مانده از این دانش قدیمی می باشند. در طب سنتی هند (آیورودا)، دستورات دقیقی در مورد تهیه پودر، خمیر و الگزیر ( مخلوط حاوی الکل) با سنگ های شفا بخش وجود دارد. متون و دستورات این طب تا به امروز حفظ شده و توسط پزشکان در سراسر دنیا و به خصوص در آمریکا، اروپا و هند به کار گرفته می شود.

در چین باستان نیز درمانگران از خواص ارتعاشی سنگ ها آگاه بوده اند. کتاب امپراطور زرد (حدود پنج هزار سال قبل) که توسط “چی یو” نگاشته و گردآوری شده دارای توضیحات فراوانی در مورد گوهر ها و تاثیر آنها بر بدن انسان است. امروزه نیز کشور چین یکی از بزرگترین عرضه کنندگان گوهر ها و سنگ های شفا بخش در سراسر دنیا است.

در یونان باستان، به مردم توصیه می شده، سنگ ها را در کیسه های چرمی کوچک با خود حمل کنند، به صورت گردنبند به گردن خود بیاویزند و یا به صورت الگزیر، پودر یا معجون از راه خوراکی استفاده نمایند تا به این وسیله از ارواح پلید (که به اعتقاد آنان علت بروز بیماری بوده اند)، از انواع بیماری ها، چشم زخم ها و بلایا و فجایع در امان بمانند.

ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر به فرد سنگ های شفا بخش صحبت کرده است.

رومیان نیز تحت تاثیر آموزه های یونان و سایر تمدن های باستانی، همواره سنگ های صیقل داده شده را برای رفع بیماری و بدشانسی با خود حمل کرده و در جنگ ها در زره ، سپر و شمشیر خود از آنها استفاد می کردند.

در دین اسلام نیز استفاده از انگشتر با نگین زیر توصیه شده است:

عقیق

فیروزه

حجر الشمس

با استناد به کتب دینی، ائمه غالبا “نگین انگشتری” بر دست داشته اند.

دانشمندان ایرانی در دوره پس از اسلام نیز توجه و عنایت ویژه ای به گوهر ها و سنگ های شفا بخش داشته اند که از این میان می توان به “صباح بن عمران” از جواهر شناسان عهد هارون الرشید، خلیفه عباسی و “عطاربن محمد” منجم و مالف کتاب ” منافع الاحجار” اشاره نمود. ابن سینا، حکیم عالی قدر پارسی نیز، در درمان تمایل به خودکشی از “سیترین”  بلورهای آزاد استفاده می کرده است.

شاید به جرات بتوان گفت پر ارزشترین و مهم ترین کتب گوهر شناسی ایران کتاب ” الجماهر فی الجواهر” تالیف ابوریحان بیرونی به زبان عربی و رساله ی تنسوخنامه ایلخانی معروف به “رساله ی جوهریه” تالیف خواجه نصیرالدین طوسی به زبان فارسی است. تنسوخنامه ی ایلخانی که در عهد پادشاهی هلاکوخان (663-653 هجری قمری) و به امر او توسط خواجه نصیرالدین طوسی به رشته تحریر در آمده، شامل منافع و خواص و صفات گوهرها و سنگ های بیش بها است.

یک درمانگر زن صاحب نام “هیلدگارد” در قرن دوازدهم میلادی (اروپای قرون وسطی) در کتاب معروف خود به نام “فیزیکا” به طور مفصل به توضیح خواص درمانی سنگ های نیمه قیمتی پرداخته است. از فراز های این کتاب مناسب است به این مفهوم اشاره شود : “پزشکان برای درمان بیماری ها باید دیدی کل نگر نسبت به وجود انسان داشته باشند و تاثیر عوامل محیطی نظیر ارتعاشات دریافتی از سنگ های شفا بخش را نیز در درمان بیماری ها لحاظ کنند.”فروشگاه اینترنتی دلبر

هیلدگارد ضمن اصلاح عادت های زندگی (عادات غذایی، خواب و استراحت کافی) بیماران خود، با توجه به طالع نجومی و طبایع افراد مختلف، به درمان های طبیعی می پرداخت. یکی از این درمانهای طبیعی شامل قرار دادن سنگ های خاص بر روی نقاطی از بدن و نوشیدن آب از ظرفی بود که سنگ های شفا بخش به مدت یک شبانه روز در آن قرار داده می شد.

پاراسلسوس پرآوازه ترین پزشک اروپا در دروان رنسانس در مورد ویژگی های شفا بخش سنگ ها و مواد معدنی و ارتباط این خواص با ساختمان فیزیکی و فرمول شیمیایی آنها به بررسی و مطالعه پرداخته است. او پس از سال ها مطالعه وبه دنبال کسب تجربیات متعدد، به این نتیجه رسید که از سنگ های ساییده شده و یا خرد شده می توان نه تنها برای درمان علائم بیماری ها، بلکه برای علاج دلایل عمیق بیماری هم استفاده کرد.

رویکرد پاراسلسوس به سلامت و درمان بیماری ها هنوز هم علیرغم گذشت چندین قرن، سرلوحه کار پزشکان کل نگر امروز است. او معتقد بود ” تنها یک منشا برای سلامتی وجود دارد و آن نیروی نامحدود، پرقدرت و آگاه درون ما انسان ها است و شفا گر درون، می تواند همه بیماری ها را درمان کند. تنها دلیل بروز بیماری این است که شفاگر درون به خاطر عادت های ناسالم زندگی و بی توجهی ما دچار ضعف و ناتوانی شده. من در هنگام درمان بیمارانم صرفا تلاش می کنم تا نیروی شفابخش درونی آنان را دوباره زنده کنم.”

خواص سنگ ها

هدف خلق جواهرات، صرفا ارائۀ یک شی زیبا نیست.

در دل هر سنگ، داستانی بس شنیدنی نهفته و انرژی ظریفی را با خود همراه کرده است که آن را سخاوتمندانه به زندگی کسانی که از آن استفاده میکنند، می بخشد.

برخی سنگ ها می توانند شفابخش و فرح بخش باشند و به زندگی صاحب خود غنا ببخشند.

یکی از قدرتمند ترین و غنی ترین راه ها برای گذار از چالش های زندگی و رسیدن به زندگی ای که آرزویش را دارید، استفاده از قدرت شفابخش سنگ های قیمتی است. هر شخص، یک نمودار تولد منحصربه فرد دارد که متناظر با شرایط اجرام آسمانی در لحظۀ تولدش است و مجموعه سنگ های قیمتی خاصی وجود دارند که مخصوص به هر چارت تولد هستند. آشنا شدن با این سنگ ها و اینکه چطور می شود از آنها به نفع خود استفاده کرد، می تواند برای هر کسی مفید باشد.

خواص سنگ ها و انرژی آنها

اگر زیبایی و انرژی برایتان اهمیت دارد، هم به صورت ذاتی و هم به صورت فیزیکی، به این ویژگی‏‏ها در سنگ های قیمتی، واکنش نشان خواهید داد. به محض برخورد با سنگی که وارد میدان انرژی شما می شود، آن را احساس خواهید کرد؛ حتی اگر این سنگ قیمتی بسیار کوچک باشد، شما انرژی قدرت بخشی یا ضعیف کنندۀ آن را حس خواهید کرد.

این مبنای شفا، با سنگ های قیمتی و انرژی است.

صرفا با به دست گرفتن یک سنگ قیمتی می توان بر میدان انرژی خود اثر بگذارید.

فقط نکته مهم اینجاست که باید دقیقا کشف کنید که کدام یک از سنگ های قیمتی در میان ده ها گزینه زیبا و دلپسند، قدرتمندترین شفادهنده برای شما به شمار می آیند و به بهترین شکل می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان و گذر از چالش ‏‏های شخصی، حمایت کند.

خواص سنگ عقیق سرخ

افزایش انرژی فیزیکی، قدرت شخصی، اعتماد‏‏به‏‏ نفس، انگیزش، تمرکز، جسارت، ابتکار، دقت، قوۀ تجزیه و تحلیل، اشتها، آگاهی از احساسات خود، عواطف، ارتباطات اجتماعی، خلاقیت، کنجکاوی، پرسشگری، اشتیاق، فردیت، حافظه، تحسین طبیعت، شجاعت، شادمانی، عزت نفس و یادآوری زندگی گذشته، از جمله وِیژگی‏‏ های سنگ عقیق سرخ (یا جگری) است.

خواص سنگ یاقوت سرخ

یاقوت شفابخش است و ازخودگذشتگی را تقویت می‏‏ کند.فروشگاه اینترنتی دلبر

این سنگ می ‏‏تواند نجابت، آگاهی روحانی، تفکر، تعادل، توانایی‏‏ های روانی، آرامش ذاتی و مثبت ‏‏اندیشی را بالا ببرد.

برخی می ‏‏گویند که یاقوت را باید سنگ دگرگونی نامید و برخی آن را «مسخ» می‏‏ خوانند.

یاقوت، سنگ اشتیاق و عشق داغ است و هزاران سال می گذرد که همچنان مثل گنجینه ‏‏ای برای همه ارزشمند است. از آنجایی که باستانیان تصور می‏‏ کردند رنگ قرمز و درخشان آن به خاطر یک آتش درونی خاموشی ‏‏ناپذیر است، آن را  با شجاعت و قدرت نیز در ارتباط می دانستند و امروزه نیز بر همین نظر باور دارند.

خواص سنگ زمرد

زمرد، به شفای چشم ‏‏ها، سیستم تنفسی، کارکرد کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود از عفونت ‏‏ها (ذات ‏‏الریه) کمک می‏‏ کند و قلب را تقویت و خون را سم ‏‏زدایی می ‏‏کند و کارکرد ضدالتهابی دارد.

بهبود تنفس، کارکرد قلب، گره‏‏ های لنفاوی، خون و غدۀ تیموس، متعادل ‏‏سازی قند خون، کمک به تولد نوزاد، بهبود بینایی و رفع التهابات سیستم تنفسی، از دیگر ویژگی ‏‏های این سنگ به شمار می‏‏ روند.  زمرد می ‏‏تواند چاکرای قلب را برای رسیدن به ثروت، رشد، آرامش، هماهنگی، صبوری، عشق، وفاداری، تک‏‏ همسری و صداقت، باز کند. این سنگ همچنین، افسردگی و بی‏‏ خوابی را از بین می‏‏ برد و یک شفابخش عمومی بی ‏‏نظیر است.

خواص سنگ چشم ببر

این سنگ، بیشترین تناسب را برای افراد دنیاپسند دارد. از این سنگ، برای افزونی ثروت و فراوانی و برای بهبود پایداری لازم جهت حفظ ثروت استفاده می ‏‏شده است. سنگ چشم ببر، آشوب‏‏ ها را نظم می‏‏ بخشد و با استفادۀ درست از قدرت، شجاعت، بخشش و توانایی دیدن دنیایی عاری از خیال و وهم، در ارتباط است. این سنگ، آرامش و امنیت را از درون به فرد می ‏‏بخشد، بدون اینکه به او احساس کسالت و خستگی بدهد. محافظت، تفکر پاک، یکپارچگی، قدرت اراده، عملگرا بودن، تعادل و شجاعت، از دیگر ویژگی‏‏ های مرتبط با این سنگ هستند.

عقیق سبز(Agate)

بالا بردن اعتماد به نفس

بالا بردن ایمنی بدن

متعادل ساختن قند خون

مفید برای زنان باردار

بیماری های چشمی

برای معالجه بیماری های صرع، کلید، روده، پروستات

– تقویت ریه و کبد و مغز و محرک دستگاه گوارش

عقیق سیاه Agate

زیاد کردن تمرکز

آسان کردن عملکرد روده

خواص تقویت کنندگی بر روی استخوان ، ستون فقرات و پشت

تسکین عفونت ها و التهابات

حمایت کردن بدن در برابر زخم معده

دارای خاصیت گرمادهندگی

اصلاح ساز گردش خون در بدن

بیش از همه در درمان بیماری های پوستی و آکنه بسیار مفید استفروشگاه اینترنتی دلبر

خواص سنگ سیترین

سنگ سیترین  معمولا در طیف رنگ زرد تا قهوه ای ونارنجی  دیده می شود.

می ‏‏تواند اعتمادبه‏‏ نفس، تادیب نفس، قدرت شخصی، سخاوت، شکوفایی، بخشش، خلاقیت، قدرت فیزیکی، اعتماد، پایداری، انرژی، راحتی، موفقیت شغلی و لذت از زندگی را در فرد بالا ببرد.

شفافیت ذهنی و عاطفی، قدرت حل مسئله، حافظه، قدرت اراده و خوش بینی، از دیگر مزیت‏‏ های این سنگ به شمار می رود.

خواص سنگ تانزانیت

اعتقاد بر این است که تانزانیت، خصوصیت ‏‏های ملین ‏‏کنندگی و آرامش‏‏ بخشی دارد.این سنگ بیشتر به رنگ بنفش و آبی دید استرس را کاهش داده و خونسردی، ثبات و هماهنگی را تقویت می کند. با آگاه کردن ما از اصل تعادل، کمک می کند تا علت وقوع اتفاقات را درک کنیم.

تانزانیت سنگ جادو است و آگاهی معنوی و بینش ما را تحریک می کند. افسردگی را تسکین داده و همزمان با انرژی منفی، آن را به انرژی مثبت تبدیل می کند.

برای بیماریهای مرتبط با استرس، بخصوص فشار خون بالا مفید است، سرزندگی و شادابی به بدن بخصوص پوست و مو می دهد.

آهنگ فرایند پیری را کاهش داده و نور درونی دارنده اش را افزایش می دهد.

از آنجا که آگاهی معنوی را افزایش می دهد برای مدیتیشن سنگی فوق العاده است.

هنگامی که تانزانیت روی پیشانی قرار داده شود، چاکرای ششم یا چشم سوم و چاکرای هفتم یا تاجی را با قدرت باز می کند، که مراکز غیب شنوی، پنداره، ارتباطات معنوی و تجلی هستند.

خواص سنگ کوارتز بلورین

سنگ کوارتز بلورین بی رنگ است.

قدرت ارتباط، خرد، شفافیت تفکر، سلامت عمومی، حافظه، تفکر، تغییر، بیداری، تزکیه، خلوص قلبی، حسن نیت، خودآگاهی، افکار مثبت، هارمونی و عشق را در فرد افزایش می دهد.

یاقوت کبود

یاقوت کبود، نماد حقیقت، متانت و پایداری است. رنگش به آبی آب یا آسمان عصرگاهی است. رنگِ گل گندم است. از آنجایی که یاقوت کبود، بی ‏‏نهایت طیف ‏‏های رنگ آبی را در خود جای داده است، باستانیان بر این باور بودند که زمین، بر روی یک سنگ یاقوت کبود عظیم‏‏الجثه قرار دارد و انعکاسش به آسمان رنگ بخشیده است.

یاقوت زرد

سنگ یاقوت زرد در تصحیح چیزهای ناخواسته و اصلاح الگوهای رفتاری کمکتان خواهد کرد. این سنگ، منفی ‏‏بافی در عشق و شادمانی را از بین می ‏‏برد و به فرد کمک می ‏‏کند که باایمان شود و به دنبال رسیدن به تعالی و روشنگری باشد. این سنگ، احساس آرامش، سبکی روح و میل به صلح را در فرد تقویت می ‏‏کند. ویژگی ‏‏های شفابخشی فیزیکی این سنگ عبارت اند از بازیابی حس ذائقه، شفای زخم ‏‏ها و التهابات پوستی، بهبود اختلالات کبدی، مشکل کیسه صفرا و غدد درون ‏‏ریز.فروشگاه اینترنتی دلبر

تورمالین  (کهربا)

نام تورمالین از کلمۀ تورمالی در زبان سینهالی (سریلانکا) گرفته شده، که به معنای «مخلوط» است. این سنگ که بیشتر از هر سنگ قیمتی دیگری تنوع رنگی و ترکیبی دارد، واقعا اسم برازنده‏‏ای دارد. شاید به همین خاطر هم هست که صوفیان باستان باور داشتند که تورمالین می‏‏تواند آگاهی و بینایی هنری را تشویق کند، چون لایه‏‏ های متعددی برای بیان هر نوع حس و حالی را در خود دارد.

خواص سنگ دلربا

تقویت قوۀ خلاقیت

خیال ‏‏پردازی

شکوفایی

استقلال مالی

موفقیت شغلی

آرامش و تعادل، از جمله ویژگی ‏‏های سنگ دلربا یا آونتورین است.

یولیت (کوردیریت)

پرداخت بدهی

کسب پول

سادگی

آرامش خیال

کنترل اعتیادها،

سم‏‏ زدایی و متانت ، از خواص این سنگ است.

خواص سنگ یشم

سنگ یشم، سنگ خوش ‏‏شانسی است و شکوفایی، خرد، شفقت، آرامش، تعادل انرژی‏‏های مذکر/مونت، شجاعت، عقل، عدالت، رحم، تعادل عاطفی، استقامت، عشق، وفاداری، فروتنی، سخاوت، هارمونی، طول عمر، باروری، متانت، عمل‏‏گرایی، آسایش، تعادل، میانه‏‏ روی، پایداری، دانش، اشتیاق و ثروت را تقویت می ‏‏کند.

فلئوریت

سنگ فلئوریت، سنگی با قدرت محافظتی و ثبات‏‏ بخشی بالاست و برای متعادل ‏‏سازی و هماهنگ ‏‏سازی انرژی روحانی بسیار مفید است. وقتی با چاکراهای بالایی کار می ‏‏کنید، سنگ فلئوریت، تواناییِ ادراک را بالا می ‏‏برد، ذهن انسان را به خودآگاهی جهانی اتصال می ‏‏دهد و ارتباط با روح را توسعه می‏‏ بخشد. فلئوریت، بینش‏‏ های ادراکی فرد را با دایرۀ فیزیکی او ارتباط می‏‏ دهد و امکان هماهنگیِ ذهنی و بدنی را فراهم می سازد. این سنگ که در میان شفابخش‏‏ های انرژی، محبوبیت بالایی دارد، می ‏‏تواند انرژی ‏‏های ناپاک را نیز تزکیه کند.

فلئوریت، توانایی ‏‏های ذهنی را تعادل می ‏‏بخشد، به سازماندهی و پردازشِ سریعِ اطلاعات کمک می کند و می ‏‏تواند ثبات و شفافیت ذهنی را در موقعیت ‏‏های آشفته، به فرد ارزانی دارد. فلئوریت، انرژی‏‏ های منفی را از محیط جذب و نقش موثری در پاکسازی محیطی و چاکرایی ایفا می کند.

فلئوریت می ‏‏تواند از صاحبش در برابر تنش ‏‏های روانی نیز محافظت کند. به خاطر توانایی بالایش در جذب انرژی‏‏های منفی، این سنگ را باید به صورت منظم تمیز کرد.

خواص سنگ لاجورد

سنگ ‏‏های لاجورد،  هم ‏‏طنین با ارتعاشات حقیقت و روشنگری هستند و سنگ‏‏ های آبی‏‏ رنگِ بسیار قدرتمندی برای باز کردن چشم سوم و تحریک غدۀ صنوبری به شمار می‏‏ روند. هرچه این سنگ آبی‏‏ تر باشد، ارزشش بالاتر می ‏‏رود.

سنگ قمر

سنگ قمر، شادمانی، خوشبختی، خوش ‏‏شانسی، امیدواری، بینش روحانی، وضع ‏‏حمل راحت، سفر دریایی امن، شروع‏‏ تازه، سازگاری با تغییرات، ثروت و خردِ باستانی را تقویت می ‏‏کند و به ویژه برای علامت‏‏های آبی، عشق مادری، حمایت و تشویق مناسب است. این سنگ، ما را با احساساتمان صمیمی ‏‏تر می ‏‏کند و با ماه در ارتباط است. سنگ قمر، محافظ زنان و طبیعت است و سنگِ مقدس الهۀ ماه به شمار می ‏‏رود. مشوق شروع تازه و تولد دوباره و جاذب درد و بیماری است.فروشگاه اینترنتی دلبر

خواص سنگ گارنت

سنگ گارنت، عشق رمانتیک، اشتیاق، ثبات، تمایلات جنسی، صمیمت، افکار مثبت، الهام ‏‏بخشی، انرژی، موفقیت شخصی، موفقیت شغلی، محبوبیت اجتماعی، اعتمادبه ‏‏نفس، باروری، مقاومت، استقامت، بقا، شوق، قدرت، انگیزه، قدرت توجیه، جاه ‏‏طلبی، احترام، شهرت، شکوه، آوازه و بهره وری را در فرد افزایش می‏‏دهد.

خواص سنگ لابرادوریت

خردِ روانی، خرد هوشی، خرد بینشی و خرد عرفانی را ارتقا می ‏‏دهد و به آرامش و آسایش فرد کمک می‏‏ کند. همراه داشتن سنگ لابرادوریت اجازه می‏‏ دهد که قدرت‏‏ های جادوییِ درونی فرد بروز کند. بعضی از سنگ شناسان اعتقاد دارند که این سنگ، توانایی ‏‏های ذهنی و ذاتیِ فرد، اعم از روشن ‏‏بینی، تلپاتی، پیش ‏‏گویی و کنترل اتفاقات همزمان را بهبود می‏‏ بخشد و به برقراری ارتباط  میان حافظۀ آکاشیک، داده‏‏ های روانی و خاطرات زندگی گذشته، کمک می ‏‏کند؛ به عبارتی، آن ها بر این باورند که این سنگ، حرکت بین دنیا‏‏ها را راحت‏‏ تر،  و امکان یک بازگشت امن و ایمن به حال را فراهم می ‏‏کند.

به عنوان یک سنگ برای محل کار، لابرادوریت می‏‏ تواند بهترین استعدادهای افراد را بیرون بکشد و کار و زندگی را به هم نزدیک‏‏ تر کند. این سنگ، احترام و توجه کامل به مشتری را تشویق می‏‏کند و به کارکنان نیمه ‏‏وقت و موقتی امکان می‏‏ دهد به صورت کامل درگیر کارهای یک شرکت شوند.

سنگ لابرادوریت، سویه‏‏ های منفی شخصیت– خصیصه ‏‏ها و اعمالی که انرژی را تحلیل می ‏‏برند و ممکن است باعث افسردگی یا شرمندگی شوند – کمرنگ ‏‏تر می‏‏ کند. این سنگ به کاهش رفتارهای ضداجتماعی، بی‏‏ پروا یا تکانشی در بچه‏‏ها، نوجوانان و افراد بالغی که به راحتی به دردسر می ‏‏افتند، کمک می‏‏ کند و می ‏‏تواند اثرات بد تنباکو، الکل و مواد مخدر را سم‏‏ زدایی کند.

لابرادوریت به ارتقای حساسیت دست‏‏ ها کمک می ‏‏کند و از این رو برای فیزیوتراپ‏‏ ها و کسانی که از قدرت لمس دستانشان برای شفابخشی استفاده می‏‏ کنند، مفید واقع خواهد شد.

هماتیت (شادنه)

جای پایمان را محکم و از ما محافظت می‏‏ کند. ارتباطمان را با زمین تقویت می سازد و احساس ایمنی و امنیت را در وجودمان می نشاند. ویژگی ‏‏های شفابخشی بدنی این سنگ عبارت ‏‏اند از:  برطرف‏‏ سازی گرفتگی عضلات پا، اختلالات خونی، اختلالات عصبی و بی‏‏ خوابی. همچنین، منظم‏‏ سازی ستون فقرات، شفای استخوان‏‏ ها، شکستگی‏‏ ها و ترک ‏‏ها، از دیگر ویژگی ‏‏های این سنگ به شمار می آیند.

خواص سنگ عقیق سلیمانی

زور، قدرت

استقامت

پایداری

مقاومت

ماندگاری

سرسختی

استحکام

دوام

شجاعت و کنترل نفس را تقویت می ‏‏کند.

اوپال (چشم گربه)

سنگ اوپال توانایی شما برای‏‏ بیان چیزی که در قلبتان هست را ارتقا می ‏‏دهد.

این سنگ، به غلبه بر کارهای مضری که انجام می ‏‏دهید، کمک می‏‏ کند.

برقراری ارتباط قوی با دریا و موجودات دریایی (دلفین ‏‏ها، پری‏‏ های دریایی و …) نیز از دیگر ویژگی‏‏ های این سنگ به شمار می‏‏ رود.

خواص سنگ کوارتز رُزی

رابطه‏‏ ای که آمیتیسیت با روح دارد، کوارتز رزی با قلب دارد. با داشتن این سنگ، احساساتی چون  پذیرش نفس، عشق به خویشتن و قدردانی از خود، در وجودتان جاری می شود. کوارتز رزی می‏‏ تواند هر نوع عشقی را تقویت کند: ” عشق به خود، عشق مادری، مراقبت از دیگران، مهربانی، عشق افلاطونی، عشق رمانتیک و … “.  این سنگ، قلب‏‏ هایمان را فراخ می‏‏ کند و ملایمت، آرامش و وقار را در وجودمان تقویت می سازد. کوارتز رُزی،  بخشش و حق دهی را آموزش می‏‏ دهد، عشق بدون قیدوشرط را متجلی می سازد و کمک می‏‏ کند که عشق مثبت، موقر و بدون قضاوت را به زندگی خود جذب کنیم.فروشگاه اینترنتی دلبر

سنگ زبرجد

سنگ زبرجد راحتی، آرامش، شکوفایی، رشد، آزاداندیشی، سلامت، ثروت، خواب، نیرو، توانایی بهبودی، آسودگی و بینش را در فرد تقویت می‏‏ کند و الهام ‏‏بخشِ شفا، تجدید حیات، پالودگی، تولد دوباره و رشد است.

الماس

قرن ‏‏هاست که ادعا می ‏‏شود الماس‏‏ها، دارای قدرت‏‏ های مافوق ‏‏طبیعی هستند؛ به این معنا که، یک الماس به صاحب خویش که آن را در سمت چپِ بدنش قرار داده  باشد، پیروزی عطا می ‏‏کند، حال دشمنانش هر قدر هم زیاد باشند، هیچ فرقی نمی کند.

فیروزه

فیروزه، ویژگی‏‏ هایی همچون محافظت، انرژی، خرد، متانت، کمال، بیان نفس، خلاقیت، آرامش ذهن، تعادل عاطفی، خوش‏‏ شانسی، ثبات روحانی، ارتباط صادقانه، دوستی، عشق و وفاداری را به فرد عطا می ‏‏کند. این سنگ، انرژی ‏‏های منفی را جذب و از صاحبش محافظت می‏‏ کند و به او برکت می ‏‏بخشد.

فیروزه، یکی از تطبیق ‏‏پذیر‏‏ترین سنگ‏‏ های قدرت است، و به همین خاطر هم بومیان آمریکا، احترام زیادی برای آن قائل هستند. فیروزه در چاکرای گلویی کار می ‏‏کند و مهارت ‏‏های ارتباطی را بهبود می ‏‏دهد. افرادی که به دنبال شفای روح و روان هستند، باید فیروزه به دست کنند. این سنگ، چاکرای قلب را برای بخشش و دریافت باز می‏‏ کند. باستانیان بر این باور بودند که فیروزه می ‏‏تواند افکار و انرژی‏‏ های منفی را جذب و به فرد کمک کند تا قدرت‏‏ های طبیعی خود را توسعه دهد. این سنگ می‏‏تواند به ذهن و بدن انسان آرامش ببخشد.

نقره

باور عموم بر این است که نقره گردش خون را تسهیل می ‏‏کند، به شش ‏‏ها و گلو، سود می ‏‏رساند و خون را سم ‏‏زدایی می‏‏ کند تا به درمان بیماری‏‏ های مغزی، متعادل‏‏ سازی هورمون‏‏ ها و مواد شیمیایی و بهبود انتقال تکانش ‏‏های سیستم عصبی کمک کند.

پزشکان، استفاده از نقره را برای درمان نامتعادلی های هورمونی  یا شیمیایی و بهبود انتقالِ تکانش‏‏ های عصبی، توصیه می ‏‏کنند و معتقدند که این سنگ می تواند بر وضعیت ذهنی بیمار اثر بگذارد. آنها قدرت بهبود ارتباط، کاهش درگیری ‏‏های ذهنی ، افزایش محبوبیت، انتقال انرژی‏‏ ها و تزکیه/متعادل ‏‏سازی عواطف را نیز به نقره نسبت می‏‏ دهند.

می ‏‏گویند که نقره در سراسر زندگیِ صاحبش، امتیازاتی برای او به ارمغان می ‏‏آورد. از این سنگ (فلز) برای افزایش صبر و مداومت فرد، استفاده می ‏‏شود و عمدتا همراه با سایر سنگ‏‏ های قیمتی به کار گرفته می ‏‏شود؛ چون این فلز، ویژگی‏‏ های سایر سنگ ‏‏ها را جذب و بازیابی می ‏‏کند. می ‏‏گویند که نقره، قدرت‏‏ های ماه را  به خصوص  در زمانی که ماه، کامل یا تازه باشد تقویت می‏‏ کند. در تمام دنیا، این فلز با تجسم‏‏ های قمریِ مادرِ بزرگ، الهۀ ابدیِ ماه ، در ارتباط است. از آنجایی که نقره، نور را منعکس می ‏‏کند – همان‏‏ طور که ماه، نور خورشید را منعکس می‏‏ کند  می ‏‏تواند انرژی‏‏ های منفی را از صاحبش دور کند. گوی ‏‏های کوچک نقره  ای یا هر جواهرات دیگری که از جنس نقره باشد را می  توان برای داشتن امنیت جادویی هم استفاده کرد؛ چون در برابر نیت بد از فرد محافظت می‏‏ کند و طلسم‏‏ های مضر را به فرستنده‏‏ اش برمی ‏‏گرداند.فروشگاه اینترنتی دلبر

(خواص سنگ ها مرکز آموزش های جواهرسازی تصویرگران پویا اندیش)

برخی از زوایای سنگ ها

دیگر گذشت آن روز‏‏هایی که فقط روشن ‏‏بین‏‏ ها و قشر خاصی از بینش و راز‏‏های سنگ‏‏ های قمیتی آگاه بودند. امروزه، مزایای سنگ ‏‏های قمیتی در سرتاسر دنیا شناخته‏‏ شده و پذیرفته‏‏ شده هستند. یکی از قدرتمندترین راه‏‏ ها برای تجربۀ مزایای سنگ‏‏ های قیمتی، بستن آنها به کمر خود است. با تنوع بالای این سنگ ‏‏ها و ویژگی‏‏ هایشان، رسیدن به سلامتی دیگر کار دشواری نخواهد بود. در ادامه، به مزایای استفاده از سنگ‏‏های قیمتی می ‏‏پردازیم:

ارتباط

استفاده از این سنگ‏‏ های قیمتی زیبا، شما را با گذشته ارتباط می‏‏ دهد. در طول تاریخ، سنگ‏‏ های قیمتی به طرق مختلفی مورد استفاده قرار گرفته اند. در قدیم، سنگ‏‏ های قیمتی برای بهبود درک افراد و القای عشق و تنفر به کار گرفته می ‏‏شدند. امروزه استفاده از سنگ ‏‏های قیمتی، با هیچ فرهنگ یا مذهب خاصی پیوستگی ندارد و همه می‏‏ توانند از این هدیۀ زیبای تاریخ و کرۀ زمین بهره ببرند.

قدرت‏‏ های شفابخشی

هر سنگ قیمتی، دارای قدرت‏‏ های شفابخشی منحصربه ‏‏فردی است. هر سنگ، نمایندۀ یک سیاره است و این قدرت را دارد که از آن سیاره انرژی دریافت کند و آن را به شما بدهد.

وزن آرامش ‏‏بخش

سنگ قیمتی شما، یک یادآورِ قابل ‏‏رویت از هدفتان است و نیت‏‏ های شما را همراهتان می ‏‏کند و مرتبا به چیزی که می‏‏ خواهید و اینکه چرا آن را می ‏‏خواهید، اشاره می ‏‏کند؛ این یک روش شناخته ‏‏شده برای رسیدن به اهداف است.فروشگاه اینترنتی دلبر

زمان استفاده

چه هنگام روز از سنگ مورد نظر خود استفاده کنید، چه فقط شب‏‏ ها آن را به دست کنید و چه در موقعیت‏‏ های خاص آن را به کار بگیرید، این سنگ‏‏ های قیمتی، یک ابزار مراقبۀ عملی نیز هستند. اگر آن را به دور کمر خود ببندید، مزایای درمانی کلیِ فراوانی برایتان به همراه خواهد داشت؛ همچنین برای شمارش اذکار نیز می توانید از تسبیح‏‏ های سنگی استفاده کنید و از انبوه انرژی های ساطع شده از آن بهره ببرید. . متناوبا، این سنگ ‏‏ها را می‏‏ توانید در کف دستتان قرار دهید و بر روی هر قسمت از بدنتان که می‏‏ خواهید انرژی به آن برسد، بگذارید.

تزکیه

سنگ ‏‏های قیمتی می ‏‏توانند هر حسی، از ترس گرفته تا شک نفس و بی ‏‏پروایی را تزکیه کنند. بهتر است سنگ های  قیمتی خود را مرتب خالص ‏‏سازی کنید تا انرژی‏‏ های منفی جمع ‏‏شده در آن پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه