اثر شفابخش رایحه ها گیاهان هر کدام با خصوصیت و پیام خاص خود و با رنگ ها و عناصر فعال و رایحه مخصوص شان برای افزایش سلامتی و بسط آگاهی ما در دسترس هستند.

آنان با رشد ریشه هایشان در عمق خاک و برگ هایشان به سمت نور، در خود انرژی های زمینی و سماوی را دارند و قبل از اینکه آنها را به ما منتقل کنند، تبدیل به زیبایی ، رنگ و بو می کنند.

اسانس معطر هر گیاه دارای خصوصیت نهفته و خالص آن است.

اسانس یا عطر هر گیاه شیره ذاتی و رکن اصلی و ارزشمند هر گیاه را تشکیل می دهد و بوی هر گیاه ، روح و قلب و حاصل فعالیت چشمگیر تک تک سلول های آن به شمار می رود.

بوی خوش گیاهان توام با انرژی های روح است و ایجاد دگرگونی در درون می کند.

ممکن است این را تجربه کرده باشید که چگونه بوی عود یا کندر و … در بهبود فضای اتاق می تواند موثر باشد که هم آرامش بخش است و هم موجب سبکی و پاکی می شود.عود مخصوص هر چاکرا، مراقبه، مدیتیشن و یوگا

عود مخصوص هر چاکرا، مراقبه، مدیتیشن و یوگا

عطرهای گیاهان انواع و اقسام مختلف داشته و هر کدام با بوی خاص خود نقش موثری در رفع افسردگی، خشم، اضطراب، درد، بی خوابی، بی اشتهایی و… دارند.

اغلب گیاهان دارای بو و عطر خاصی هستند که به دلیل الکالوئیدهای درون آنها یا به واسطه وجود زرین های وپژه در لابلای سلول ها، به هنگام دم کردن، جوشانیدن و یا گرفتن عرق آنها، بوی خوشی از آنها خارج شده و به شکل بخار یا آب یا روغن در محفظه ای جمع می شوند.

بطور کلی در رایحه درمانی جهت بهره گیری از خواص درمانی گیاهان از سوزاندن و دود کردن، جوشاندن و دم کردن، گرفتن عرق، اسانس، تنطور و عصاره های روغنی گیاه استفاده می شود.

رایحه برخی گیاهان، حوزه انرژیکی انسان را به یاری برانگیختن ذرات الکترومغناطیس آن از طریق حس های جسمانی تحریک می کنند.

آنها می توانند لایه حیاتی هاله را فعال سازند و نیروی تازه ای به آن ببخشند: می توانند حواس را با تشویق لایه های جسمانی، حیاتی و اختری هاله و با تخلیه فشار روحی انباشته شده، آرام، متوازن و هماهنگ سازند.

تمام عصاره های روغنی تاثیراتی بر ذهن، احساسات و همچنین قسمت های مختلف بدن دارند.

انرژی حیاتی یا (( پرانا )) از طریق نفس کشیدن از راه بینی وارد بدن می شود و عملکردهای حسی و حرکتی را حفظ می کند.

بکارگیری رایحه هایی خاص از طریق بینی به تصحیح اختلالات پرانا که بر عملکردهای بالاتر مغزی، حسی و حرکتی تاثیر میگذارد، کمک می نماید.

(( آیورودا )) از رایحه ها برای ارسال علامت های مشخصی استفاده می کند که موجب تعادل هر سه (( دوشا )) ( طبایع بدن ) می گردد.

برای تعادل هر یک از طبایع یا دوشاها در آیورودا از رایحه گیاهان خاصی استفاده می شود، به این جهت که ایجاد پیام های بویایی در مغر به نحوی می توانند بین ذهن و بدن رابطه برقرار نمایند.

واتا: با مخلوطی از رایحه های گرم و شیرین و ترش نظیر اسانس گل شمعدانی، میخک، ریحان و پرتقال و … به حالت تعادل در می آید.

پیتا: با مخلوطی از بوهای شیرین و خنک مانند گل سرخ، یاسمن، چوب صندل، نعنا و دارچین متعادل میگردد.

کافا: مانند واتا با مخلوطی از رایحه های گرم اما دارای بوی تندتر چون اکالیپتوس، میخک، سرو کوهی، مرزنجوش و … تعادل خود را باز می یابد.

چاکرا چیست؟

چاکرا به باور آیین هندو به مراکز انرژی در بدن انسان گفته می‌شود. چاکرا یا شاکرا در وجود هر موجود زنده‌ای قرار دارد حتی گیاهان. این چاکراها منابع انرژیها یا به عبارتی شریان‌های حیات می‌باشند. چاکرا کلمه‌ای سانسکریت به معنای چرخ است.

چاکراها یا مراکز انرژی در حال چرخش هستند و بخش‌های بسیار مهمی از کالبد انرژی محسوب می‌شوند. یک چاکرا همانند دیسکی است در حال چرخش که مانند لنز یک دوربین باز و بسته می شود.

هدف اصلی از درک کردن و کار با چاکراها پدید آوردن وحدت و یکپارچگی درون شماست. دانستن اینکه‌ با پاکسازی چاکرا ها می توانید کمک بیکرانی در به دست آوردن شناخت از خود داشته باشید.

این امر می تواند شما را در رها شدن نیروی ذاتی تان یاری کند، و شما را توانا سازد تا در زندگی ای سرشار از فراوانی و شادی به سر برید.

چاکراهای اصلی، مراکز انرژی در حال چرخش هستند که به طور معمول ۳ تا ۴ اینچ قطر دارند و اعضای اصلی و حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می‌کنند و به آنها انرژی می‌دهند. چاکراهای فرعی هم معمولاً 1 تا 2 اینچ هستند و وظایفشان نسبت به چاکرای اصلی، کم اهمیت تر است.

چاکرا چیست ؟ چاکراها مراکز انرژی ای هستند که اطلاعات و انرژی نیروی زندگی را از طریق شبکه های عصبی، هورمون ها و احساسات دریافت و پخش می کنند و انرژی حیاتی لازم را برای اعضای حیاتی و اصلی تامین می‌کنند.

اگر این مراکز انرژی به خوبی کار نکنند اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می‌شوند، زیرا برای درست کارکردن، انرژی حیاتی کافی ندارند. پس مانند خانه ای که در آن زندگی می کنید و به پاکیزگی آن اهمیت می دهید ، پاکسازی چاکراها نیز دارای اهمیت است.

قطر چاکراهای فرعی یک تا دو اینچ است و چاکراهای بسیار کوچک، بخش‌های کم اهمیت تر کالبد جسمانی را کنترل کرده و به آنها انرژی می‌دهند. چاکراها در داخل کالبد فیزیکی نفوذ می‌کنند و در ورای آن نیز امتداد می‌یابند. چاکراها از دو طریق “غدد درون ریز و سیستم عصبی” بر جسم اثر متقابل دارند.

در مجموع بدن انسان دارای هفت چاکرا اصلی است و هر یک از این هفت چاکرا با یکی از هفت غدد درون ریز بدن و همچنین با گروهی از اعصاب که شبکه نامیده می‌شوند مرتبط می‌باشد. هر یک از این چاکراها به یکی از قسمتهای بدن و وظایف مخصوص درون بدن پیوسته هستند که بوسیله شبکه عصبی یا غددی که به آن چاکرا مربوط می‌باشند کنترل می‌شوند.

همه احساسات ، ادراک ، آگاهیها و هر چیزی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد را می‌توان به هفت دسته تقسیم کرد و هر کدام از این دسته‌ها به یکی از چاکراها پیوسته ‌است و برای انجام درست فعالیت های شان پاکسازی چاکراها امری بسیار مهم است.

پس چاکراها نه تنها نماینده اعضای بدن شما هستند بلکه نماینده قسمتهای مخصوصی از حواس و ادراک شما نیز می باشند. وقتی شما احساس تنش می‌کنید ، این تنش را در چاکرای مرتبط با آن قسمت نیز احساس می‌کنید و این چاکرا و عضو مرتبط با آن دچار استرس می‌شوند.

تنش در چاکرا بوسیله شبکه عصبی که به این چاکرا پیوسته ‌است مشخص می‌شود و به اندامی که توسط این شبکه کنترل می‌شوند انتقال می‌یابد. هنگامی که این تنشها برای مدت زمان طولانی و یا با شدت زیادی در شخص بماند علائم بیماری نمایان می‌شود. بیماری‌ها در اثر بسته شدن و یا اختلال در این مراکز انرژی پدید می‌آیند؛ شما نیاز به پاکسازی چاکراها دارید.

چاکرا چیست ؟ چاکراهای اصلی به یک «کانال انرژی» متصل شده اند که در پشت و موازی با ستون مهره ها قرار دارد. هر هفت چاکرا بر یکدیگر تأثیر می گذارند و کنش متقابل ایجاد می کنند، که این درست مانند دستگاهی با کیفیت بالاست، که ‌خوب تنظیم شده، بنابراین اهمیت دارد که توازن به درستی حفظ شود. هر کدام از این هفت چاکرا با اندام های خاصی در بدن و الگوهای احساسی و فیزیولوژیکی پیوند دارند.

ناخوشی و بیماری جسمی پیش از آشکار شدن در بدن جسمانی در کالبد انرژی (دستگاه انرژی) پدیدار می شود. در این موقعیت آگاهی و توانایی ما برای تمیز کردن سیستم انرژی مان می تواند شکلی از «درمان پیشگیرانه» باشد و این موهیت بزرگ دیگری است از ادراک و کشف چاکراهایمان؛ پس برای درمان نیاز به پاکسازی چاکراها یمان داریم.

چاکراهای قسمت پائینی ( چاکرای اول و دوم و سوم) بیشتر غرایز ما را که مربوط به بقاء و جسم ما هستند تحت کنترل دارند. چاکراهای قسمت بالایی ( چاکراهای پنجم و ششم و هفتم ) خصوصیات روانی و احساسات و آگاهی ما را در سیطره خود دارند. چاکرای مرکزی (چاکرای قلب یا چاکرای ۴) این دو گروه را به هم متصل می‏کند و بنابراین به شدت به احساسات جسمانی و روانی ما پیوند خورده است.

نکته جالب دیگر آنکه یک رنگ بخصوص بر روی هر یک از این هفت چاکرا اثر بیشتری دارد، یعنی فرکانس امواج چاکراها با رنگ مربوطه افزایش یافته،‌ شفاف تر و درخشان تر می شود. . اینکه برای پاکسازی چاکراها نیز می توان از همین رنگ ها کمک گرفت.

گفته می شود که چاکراها در مردان در جهت عقربه های ساعت می چرخند و طبق آموزش های چینی این جهت چرخش در طبیعت نمایانگر قدرت اراده، فعالیت و هم چنین خصوصیات منفی مثل پرخاشگری و خشونت می باشد و غلبه و تسلط را در مردها می رساند.

البته این چرخ اگر در چاکرای اول در جهت عقربه های ساعت باشد، در چاکرای دوم در خلاف جهت است و همین طور تا تاج سر یکی در میان در جهت عقربه های ساعت است.

نهایت آنکه چاکراها مراکزی برای تبادل انرژی هستی و کائنات با بدن می باشند و در بدن انسان انرژی کائنات از طریق چاکراها و بویژه هفت چاکرای اصلی وارد بدن شده یا از آن خارج می شوند. بنابراین اگر چاکراها در تعادل باشند،انسان را به تکامل معنوی نزدیک می سازند و می توان هر مشکل جسمی یا روحی را درمان کرد.

گفتیم که بدن انسان دارای هفت چاکرای اصلی می باشد:

1- چاکرای اول ، یا چاکرای ریشه که در فاصله بین مقعد و آلت تناسلی قرار دارد.

2- چاکرای دوم ، یا چاکرای خاجی که در قسمت پایین شکم قرار گرفته است.

3- چاکرای سوم ، یا چاکرای شبکه خورشیدی که در کمی بالاتر از ناف قرار دارد.

4- چاکرای چهارم ، یا چاکرای قلب که در مرکز قفسه سینه قرار گرفته است.

5- چاکرای پنجم ، یا چاکرای گلو که در پایین حنجره قرار گرفته است.

6- چاکرای ششم ، یا چاکرای چشم سوم که در بین دو ابرو قرار دارد.

7- چاکرای هفتم ، یا چاکرای تاج سر که قسمت بالای سر قرار دارد.

پاکسازی چاکراها

هنگامی که یک چاکرا باز است، اطلاعات را دریافت می کند (داده ها را از محیط پیرامون شما گردآوری می کند). شما می توانید کشف کنید که هر چه چاکراهای شما بیشتر باز باشد، شما نیز دید بازتری خواهید داشت، متأسفانه در این جهان هنوز وضعیت هایی وجود دارد که ممکن است ایمن نباشد (مثلاً انرژی های منفی پیرامون شما) و یا ایمن بودن بر باز بودن تقدم داشته باشد، بنابراین یک هدف این است که از راه دریافتن چاکرا هایتان آنچنان با خودتان هماهنگ شوید که‌ بتوانید هشیارانه بر اساس موقعیت باز یا بسته بودن چاکراها را برگزینید.پاکسازی چاکراها

پاکسازی چاکراها

برای این که چاکرا ها کارشان را درست انجام دهند و باعث هماهنگی درونی در ما بشوند باید مراقب باشیم که دچار انسداد و یا اختلال نشوند.

به این منظور باید چاکراها را تست و به پاکسازی چاکراها بپردازیم. چاکرا ها با هستی و دنیای پیرامون در ارتباطند ، به همین طریق هم می توان به پاکسازی چاکراها اقدام نمود.

مثلاً همان طور که گفته شد ، با توجه به رنگ هر چاکرا می توان به کمک تجسم خلاق و رنگ های موجود در طبیعت و نگاه کردن به آن ها ، به پاکسازی چاکراها پرداخت و یا با استفاده از سنگی که متناسب با چاکرای مورد نظر است و یا مراقبه و مانترای مخصوص هر چاکرا و یا استفاده از رایحه درمانی و استفاده از عودها …

این را بدانید که پاکسازی چاکراها حتی از پاکسازی حافظه کامپیوتر شما نیز مهم تر است، زیرا اگر پاکسازی چاکراها را از یاد ببریم، ممکن است که دچار بیماری شویم.

تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید.

عود و نقش مؤثر آن بر روی چاکراها

عود بطور سنتی از صمغ و کندر و چوبهای معطر, پوست درختان, دانه ها, ریشه ها, علفها و گلها ساخته می شوند.عود و نقش مؤثر آن بر روی چاکراها

عود و نقش مؤثر آن بر روی چاکراها

بوی خوش عودها به روح شما آرامش می بخشد، ذهن تان را از انرژی های منفی پاک میکند و شما را آماده انجام مدیتیشن، دریافت یا انتقال انرژی می نماید، سطح انرژی مثبت محیط را بالا می برد و پیام های بویایی در مغز رابطه بدن و ذهن را سریعتر برقرار می کند و علاوه بر همه اینها هر چاکرا عودی مخصوص به خود را دارد.

افرادی كه نمی توانند ریلکسیشن و مراقبه را به دلایل مختلف مانند کمبود وقت و … انجام دهند با روشن كردن عودها و انتشار رایحه گیاهی در محیط و تنفس آن می توانند تا حدودی به تمرکز و آرامش دست یابند.

تاثیر رایحه عودهای مختلف بر روی چاکراها و مراکز انرژی

عناصر اتری لطیف گل ها و گیاهان ، کالبد انرژی را در محل چاکراها تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را سالم و انرژی هایشان را هماهنگ می کند.

از آنجایی که این اسانس ها در اصل طبیعی هستند، اثرشان در هماهنگی کامل با آنچه بدن و روح ما نیاز دارد کامل است. آنها اغلب برای سلامتی و ایجاد توازن در انسان بسیار مفیدند.تاثیر رایحه عودهای مختلف بر روی چاکراها و مراکز انرژی

تاثیر رایحه عودهای مختلف بر روی چاکراها و مراکز انرژی

زمانی که از عطر درمانی برای چاکراها استفاده می شود باید اسانس ها، طبیعی باشند، چون اسانس های مصنوعی فاقد انرژی حیاتی گیاهان هستند.

همچنین رایحه های طبیعی قادرند عناصر فعال خود را پخش کنند. این عناصر تنها از راه تنفس انتقال نمی یابند، بلکه امواجی از خود ساطع میکنند که برای انتقال آن به بینی به عنوان یک رابط نیازی نیست.

عطرهای شیرین روغن گل ها تاثیر هماهنگ کننده، به خصوص روی چاکرای دوم ( چاکرای جنسی ) دارند. اسطوخودوس نیز برای آرام کردن چاکرای چشم سوم مناسب است، در حالی که روزماری اثری فعال کننده بر چاکرای ریشه ای دارد.

استفاده از خواص درمانی عطرها توام با تجسم رنگ ها، موسیقی درمانی و سنگ درمانی بسیار مناسب است، اما بهترین ترکیب با تمرین تنفسی است. برای مبادله انرژی ها، بین بوها و چاکراها وقتی که امواج رایحه ها را با نفس عمیق به درون می کشیم، نفس ما مثل یک رابط عمل می کند.

عود گل سرخ
امواج عاشقانه و ملایمی به چاکرای قلب (آناهاتا) وارد می کند و باعث تقویت عشق در شما می شود. آرامش درونی را در قلب تقویت می کند.انرژی لازم بدن را تأمین کرده و به قسمت های دیگر بدن ارسال می نماید. این رایحه باعث ضد عفونی کردن محیط نیز می شود.

عود مریم گلی
امواج شفا را به طرف «مرکز تکلم» می فرستد و چاکرای گلو (ویشودهی) را از انقباض رها می کند. اتصال با کائنات را قوی تر می کند. وشاداب کننده است وبرای رفع خستگی مفیداست.

عود اکالیپتوس
چاکرای پنجم را باز و پاک می کند. امواج آن از درون صدا را باز می کند. اکالیپتوس ضد سرماخوردگی و آنفولانزا ، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی می باشد.

عود نعنا
برای تقویت قلب و چاکرای ششم (آجنا) مفیداست و کمک می کند تا شخص از قالب های افکار محدود رها و آرام شده و قدرت تمرکز را زیاد کرده و فرد شاداب می شود.

عود یاسمن
ذهن را بر روی تجسم و تصویری که حامل پیامی از حقیقت عمیق تر است باز می کند. تأثیر بر روی چاکرای هفتم (ساهاسارا)

عود کندر
اثر حیات بخشی بر روی ذهن و روان دارد و پاک کننده‌ محیط است. با این رایحه زندگی روزمره در وضعیت موجود کمرنگ شده، اعتقادات مذهبی عمیق تر شده و روح ظرفی مشتاق برای نور الهی می شود. تأثیر مستقیم بر روی چاکرای (ساهاسارا)

عود دارچین
برای رفع خستگی و ضد عفونی کردن مفید است. (چاکرای ساهاسارا و ویشودهی)

عود آویش
برای درمان استرس و رفع خستگی فکری وضدعفونی کردن محیط مناسب است. (چاکرای آناهاتا)

عود لوندر یا اسطوخودوس
برای رفع حواس پرتی و فراموشی و رفع خستگی فکری ومیگرن و سبب افزایش آرامش خواب می شود و نیز جریان خون را زیاد نموده و در ناتوانی جنسی مؤثر است. (چاکرای ساهاسارا و آناهاتا)

عود یاس
باعث سبب رفع فشار روحی و میگرن و درد کلیه و رماتیسم و نقرس و سیاتیک می شود . (چاکرای مولادهارا و آجنا)

عود چوب صندل
برای رفع پرخاشگری و ستیزه جویی و ضد عفونی کردن محیط مناسب است. (چاکرای آناهاتا)

تحویل اکسپرس در کمترین زمان

پشتیبانی ۲۴ ساعته پشتیبانی هفت روز هفته

پرداخت آنلاین پرداخت امن از طریق درگاه معتبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه